Szkolenia Miwi Urmet - systemy wideo/domofonowe oraz automatyka bramowa

Miwi Urmet szkolenia

Firma Miwi Urmet ruszyła z cyklem bezpłatnych szkoleń i webinarów. 11 marca we Wrocławiu i 2 kwietnia w Warszawie odbędą się szkolenia z zakresu systemów wideo/domofonowych oraz automatyki bramowej.

Liczba miejsc jest ograniczona, zatem warto zapisać się już dziś.

Więcej…

SPIN Extra 2025 - zapowiedź

SPIN EXTRA 2025

 

 

 

SPIN to tradycyjne wydarzenie branżowe adresowane do projektantów instalacji niskoprądowych, zainteresowanych technologią, chcących rozwijać swoje umiejętności oraz poszerzać wiedzę i kontakty w branży niskich prądów. Już od 22 lat projektanci spotykają się z Partnerami konferencji: producentami i dystrybutorami, aby współtworzyć wartościowe merytorycznie środowisko do konfrontacji spostrzeżeń na temat najnowszych technologii i rozwiązań branżowych.

Więcej…

Hanwha Ocean i GRUPA WB nawiązują współpracę w ramach programu Orka

Hanwha3 września br., w Kielcach, podczas XXXII Międzynarodowego Salonu Przemysłu Obronnego, globalny lider przemysłu stoczniowego i offshore z Korei Południowej Hanwha Ocean podpisała porozumienie o współpracy z polską GRUPĄ WB w celu zacieśnienia partnerstwa na potrzeby programu dotyczącego pozyskania nowych okrętów podwodnych Orka dla Marynarki Wojennej RP. Memorandum zostało podpisane przez Steve’a Jeonga, wiceprezesa Hanwha Ocean, oraz Adama Bartosiewicza, wiceprezesa GRUPY WB, i ma na celu ustanowienie kompleksowych ram w zakresie ustanowienia w Polsce zdolności serwisowania, napraw i przeglądu (MRO) nowych okrętów podwodnych, pozyskanych w ramach programu Orka.
Zawarcie przedmiotowej umowy to nie tylko nawiązanie współpracy w obszarze serwisowania i napraw okrętów podwodnych przez obie firmy, ale również krok w kierunku eksploracji kolejnych porozumień między ich partnerami przemysłowymi w projektach mających na celu transfer określonych zdolności MRO.

Więcej…

„NIE dla czadu" - informator MSW i PSP

teaser plakat v1Każdy sezon grzewczy, który średnio trwa w Polsce około 5-6 miesięcy (od października/listopada do końca marca) to tragiczny bilans ofiar tlenku węgla, nazywanego często „cichym zabójcą". W sezonie grzewczym 2013/2014 strażacy odnotowali ponad 3,8 tys. zdarzeń związanych z tlenkiem węgla, w których poszkodowanych zostało prawie 2,3 tys. osób. Jednak w ciągu ostatnich czterech lat liczba śmiertelnych ofiar zmalała niemal o połowę - ze 111 osób w sezonie grzewczym 2010/2011 do 61 osób w sezonie grzewczym 2013/2014. Zwykle najtragiczniejszy jest czas od grudnia do stycznia - w sezonie grzewczym 2012/2013 czad zabił w ciągu tych dwóch miesięcy 52 osoby, a w ubiegłym sezonie grzewczym 36 osób.

Więcej…
 
 

Na nowe taktyki ransomware - e-mail bombing i oszustwa przez Teams
Cyberbezpieczeństwo

Zespół analityków Sophos X-Ops odkrył nowe metody wykorzystywane przez cyberprzestępców do prowadzenia ataków ransomware – masowe zalewanie skrzynek poczty elektronicznej wiadomościami (tzw. email bombing) oraz oszustwa przez platformę Microsoft Teams. Jak wskazują eksperci Sophos, skuteczność tych metod wynika przede wszystkim z wykorzystania elementu chaosu. Celem jest kradzież da [ ... ]

Więcej
74% polskich firm doświadczyło cyberataku
Cyberbezpieczeństwo

Eksperci VECTO opublikowali właśnie siódmą edycję raportu VECTO: „Cyberbezpieczeństwo w polskich firmach 2024”. To coroczna, szczegółowa analiza świadomości zagrożeń i stosowanych prze [ ... ]

Fortinet zwiększa bezpieczeństwo i wydajność aplik...
Fortinet zwiększa bezpieczeństwo i wydajność aplikacji internetowych dzięki nowej, ujednoliconej platformieCyberbezpieczeństwo

Fortinet zaprezentował nową chmurową platformę FortiAppSec Cloud, która w jednym produkcie integruje kluczowe narzędzia do zarządzania ochroną aplikacji internetowych i ich wydajnością. Plat [ ... ]

Rok 2025 pod znakiem zagrożeń: zatory płatnicze, b...
Cyberbezpieczeństwo

Polskie firmy wykazują wyjątkową zdolność do adaptacji i innowacyjność. A ta w 2025 roku może być dla nich głównym motorem wzrostu. Gospodarka jest jednak nieprzewidywalna i w każdej chwil [ ... ]

ActiveProtect - aby uprościć ochronę danych biznes...
ActiveProtect - aby uprościć ochronę danych biznesowychCyberbezpieczeństwo

Synology ogłosiła ogólną dostępność ActiveProtect, nowej linii urządzeń do ochrony danych, które integrują oprogramowanie do tworzenia kopii zapasowych dla przedsiębiorstw, serwer i repozy [ ... ]

Energy Security Congress
Energy Security CongressRelacje

16 stycznia 2025 r. w Centralnym Domu Technologii w Warszawie odbył się Energy Security Congress. Morze Bałtyckie to nie tylko okno na świat dla dostaw ropy naftowej i gazu do Polski, ale również miejsce gdzie mają stanąć potężne farmy wiatrowe, które zasilą polską gospodarkę w gigawaty zielonej energii. Na dnie Bałtyku położone są również kable HVDC, którymi płynie energi [ ... ]

Operator telekomunikacyjny Galena na targach „Więz...
Operator telekomunikacyjny Galena na targach „Więziennictwo” w LublinieRelacje

W dniach 14–15 listopada 2024 roku w Lublinie odbyła się Konferencja i Targi #Więziennictwo, które zgromadziły przedstawicieli branży penitencjarnej, ekspertów oraz producentów nowoczesnyc [ ... ]

Relacja z Ogólnopolskich Dni Zintegrowanych System...
Relacje

W Jachrance, 10–11 października 2024 roku, odbyła się kolejna, XI edycja Ogólnopolskich Dni Zintegrowanych Systemów Bezpieczeństwa Pożarowego – Schrack Seconet i Partnerzy. Organizatorzy  [ ... ]

MSPO 2024 – największe w historii!
Relacje

MSPO 2024 – największe w historii! Cztery dni Międzynarodowego Salonu Przemysłu Obronnego MSPO okazały się intensywnym czasem dla światowej branży obronnej. Biznesowe wydarzenie w Targach  [ ... ]

32.edycja salonu MSPO: Centrum Współpracy Obronnej...
Relacje

Tradycyjnie we wrześniu Targi Kielce zmieniają się w miejsce spotkań najważniejszych przedstawicieli przemysłu obronnego na świecie. MSPO każdego roku wpisuje się w globalną sytuację geop [ ... ]

DODO to przypomnienie, że ochrona danych powinna trwać cały rok
DODO to przypomnienie, że ochrona danych powinna trwać cały rokPrawo

Zbliża się Dzień Ochrony Danych Osobowych. W Polsce obchodzony będzie w tle styczniowego cyberataku, w wyniku którego przestępcy uzyskali dostęp do danych obywateli. Należy spodziewać się, że w kolejnych latach tego typu ataki ransomware na przedsiębiorstwa w kraju będą się nasilać. Wraz z rozwojem branży e-commerce czy postępującą digitalizacją sektora publicznego i wzrostem  [ ... ]

Rekordowa kwota kar dla firm za naruszenie ochrony...
Rekordowa kwota kar dla firm za naruszenie ochrony danych osobowychPrawo

28 stycznia obchodziliśmy Europejski Dzień Ochrony Danych Osobowych. Niestety nie możemy mieć powodów do radości, ponieważ Polska zajmuje trzecie miejsce spośród 31 europejskich państw pod w [ ... ]

Mniej kradzieży w sklepach – wykrywalność czy zmia...
Mniej kradzieży w sklepach – wykrywalność czy zmiana przepisów?Prawo

Rok 2024 przyniósł zmianę w statystykach związanych z kradzieżami w sklepach. Z danych policyjnych wynika, że liczba tych zdarzeń w ubiegłym roku spadła do 30 130 w porównaniu do 40 115 w ro [ ... ]

Czujki dymu i tlenku węgla mogą uratować życie!...
Czujki dymu i tlenku węgla mogą uratować życie!Prawo

Jeszcze przed świętami weszły w życie pierwsze zmiany z rozporządzenia o ochronie przeciwpożarowej budynków, innych obiektów budowlanych i terenów. Przepisy, opracowane przez MSWiA we współ [ ... ]

Nowy system ochrony ludności i obrony cywilnej
Prawo

– To jeden z najważniejszych projektów legislacyjnych ostatnich lat wspólnie prowadzonych przez ministra obrony oraz ministra spraw wewnętrznych i administracji. Liczymy, że prezydent w najbli [ ... ]

Jak skalować infrastrukturę bezpieczeństwa technicznego z wykorzystaniem chmury
Realizacje

Duże organizacje z wieloma lokalizacjami w miarę swojego rozwoju, stają przed wyzwaniami związanymi z zarządzaniem złożonymi infrastrukturami. Rozwiązania PSaaS (Physical-security-as-a-Service) w chmurze lub chmurze hybrydowej oferują tym organizacjom korzystne sposoby na zarządzanie rozwojem oraz zmieniającymi się wymaganiami dotyczącymi zabezpieczeń. 

Więcej
Cyfrowy obieg dokumentów a bezpieczeństwo poufnych...
Cyfrowy obieg dokumentów a bezpieczeństwo poufnych informacjiRealizacje

Prowadzisz firmę lub dbasz w przedsiębiorstwie o obieg dokumentów? Bezpieczeństwo danych jest w tym kontekście bardzo istotne. Zapewnienie bezpieczeństwa poufnych informacji w dobie cyfrowego ob [ ... ]

Funkcjonariusze w systemie wielozmianowym. Problem...
Realizacje

Zgodnie z uregulowaniami zawartymi w Ustawie o Służbie Więziennej z dnia 9 kwietnia 2013 roku, funkcjonariusze w/w formacji pełnią służbę w dwóch systemach zmianowości – jednozmianowym ora [ ... ]

Już 1 na 3 Polaków załatwia sprawy urzędowe przez ...
Realizacje

Już 1 na 3 Polaków załatwia sprawy urzędowe przez internet – wyzwanie, które wymaga zaawansowanych rozwiązań IT Wojciech Wrona, Dyrektor Sektora Publicznego, Red Hat

Case Study: Skalowalny system kontroli dostępu w b...
Realizacje

Carbon Tower — to jedna z ostatnich inwestycji grupy Cavatina zrealizowanych we Wrocławskim Parku Przemysłowym. Ten niebanalny budynek wyróżnia się z otoczenia swoją architekturą. Wyrast [ ... ]

Spis treści

 

 

 

 

USTAWA z dnia 20 marca 2009 r. o bezpieczeństwie imprez masowych
Dz.U. z 2013 poz. 611
po zmianach wprowadzonych ustawą o zmianie ustaw regulujących wykonywanie niektórych zawodów, Dz. U. z 2013r poz. 829 (zmiany uwidocznione kolorem czerwonym) i ustawą o środkach przymusu bezpośredniego i broni palnej, Dz. U. z 2013r poz.628 (zmiany uwidocznione kolorem zielonym).

 

Rozdział 1

Przepisy ogólne

Art. 1. Ustawa określa:
1) zasady postępowania konieczne do zapewnienia bezpieczeństwa imprez masowych;
2) warunki bezpieczeństwa imprez masowych;
3) zasady i tryb wydawania zezwoleń na przeprowadzanie imprez masowych;
4) zasady gromadzenia i przetwarzania informacji dotyczących bezpieczeństwa imprez masowych;
5) zasady odpowiedzialności organizatorów za szkody wyrządzone w związku ze zorganizowaniem imprez masowych.

Art. 2. Przepisów ustawy nie stosuje się do nieodpłatnych imprez masowych organizowanych na terenach zamkniętych będących w trwałym zarządzie jednostek organizacyjnych podległych, podporządkowanych lub nadzorowanych przez: Ministra Obrony Narodowej, Ministra Sprawiedliwości oraz ministrów właściwych: do spraw wewnętrznych, do spraw oświaty i wychowania, do spraw szkolnictwa wyższego oraz do spraw kultury fizycznej, jeżeli jednostki te są organizatorami imprezy masowej w rozumieniu niniejszej ustawy.

Art. 3. Ilekroć w ustawie jest mowa o:
1) imprezie masowej – należy przez to rozumieć imprezę masową artystyczno-rozrywkową, masową imprezę sportową, w tym mecz piłki nożnej, o których mowa w pkt 2–4, z wyjątkiem imprez:
a) organizowanych w teatrach, operach, operetkach, filharmoniach, kinach, muzeach, bibliotekach, domach kultury i galeriach sztuki lub w innych podobnych obiektach,
b) organizowanych w szkołach i placówkach oświatowych przez zarządzających tymi szkołami i placówkami,
c) organizowanych w ramach współzawodnictwa sportowego dzieci i młodzieży,
d) sportowych organizowanych dla sportowców niepełnosprawnych,
e) sportu powszechnego o charakterze rekreacji ruchowej, ogólnodostępnym i nieodpłatnym, organizowanych na terenie otwartym,
f) zamkniętych organizowanych przez pracodawców dla ich pracowników – jeżeli rodzaj imprezy odpowiada przeznaczeniu obiektu lub terenu, gdzie ma się ona odbyć;
2) imprezie masowej artystyczno-rozrywkowej – należy przez to rozumieć imprezę o charakterze artystycznym, rozrywkowym lub zorganizowane publiczne oglądanie przekazu telewizyjnego na ekranach lub urządzeniach umożliwiających uzyskanie obrazu o przekątnej przekraczającej 3 m, która ma się odbyć:
a) na stadionie, w innym obiekcie niebędącym budynkiem lub na terenie umożliwiającym przeprowadzenie imprezy masowej, na których liczba udostępnionych przez organizatora miejsc dla osób, ustalona zgodnie z przepisami prawa budowlanego oraz przepisami dotyczącymi ochrony przeciwpożarowej, wynosi nie mniej niż 1000,
b) w hali sportowej lub w innym budynku umożliwiającym przeprowadzenie imprezy masowej, w których liczba udostępnionych przez organizatora miejsc dla osób, ustalona zgodnie z przepisami prawa budowlanego oraz przepisami dotyczącymi ochrony przeciwpożarowej, wynosi nie mniej niż 500;
3) masowej imprezie sportowej – należy przez to rozumieć imprezę masową mającą na celu współzawodnictwo sportowe lub popularyzowanie kultury fizycznej, organizowaną na:
a) stadionie lub w innym obiekcie niebędącym budynkiem, na którym liczba udostępnionych przez organizatora miejsc dla osób, ustalona zgodnie z przepisami prawa budowlanego oraz przepisami dotyczącymi ochrony przeciwpożarowej, wynosi nie mniej niż 1000, a w przypadku hali sportowej lub innego budynku umożliwiającego przeprowadzenie imprezy masowej – nie mniej niż 300,
b) terenie umożliwiającym przeprowadzenie imprezy masowej, na którym liczba udostępnionych przez organizatora miejsc dla osób wynosi nie mniej niż 1000;
4) meczu piłki nożnej – należy przez to rozumieć masową imprezę sportową mającą na celu współzawodnictwo w dyscyplinie piłki nożnej, organizowaną na stadionie lub w innym obiekcie sportowym, na którym liczba udostępnionych przez organizatora miejsc dla osób, ustalona zgodnie z przepisami prawa budowlanego oraz przepisami dotyczącymi ochrony przeciwpożarowej, wynosi nie mniej niż 1000;
5) imprezie masowej podwyższonego ryzyka – należy przez to rozumieć imprezę masową, w czasie której, zgodnie z informacją o przewidywanych zagrożeniach lub dotychczasowymi doświadczeniami dotyczącymi zachowania osób uczestniczących, istnieje obawa wystąpienia aktów przemocy lub agresji;
6) czasie trwania imprezy masowej – należy przez to rozumieć okres od chwili udostępnienia obiektu lub terenu uczestnikom imprezy masowej do chwili opuszczenia przez nich tego obiektu lub terenu;
7) liczbie miejsc dla osób na imprezie masowej – należy przez to rozumieć liczbę udostępnionych przez organizatora miejsc na stadionie, w innym obiekcie niebędącym budynkiem, hali sportowej albo w innym budynku lub na terenie umożliwiającym przeprowadzenie imprezy masowej, ustaloną na podstawie przepisów prawa budowlanego i przepisów dotyczących ochrony przeciwpożarowej;
8) instytucjach zagranicznych – należy przez to rozumieć podmioty zagraniczne i międzynarodowe, w tym w szczególności wchodzące w ich skład narodowe punkty informacyjne, właściwe do zapobiegania i zwalczania przejawów przemocy i chuligaństwa w czasie masowych imprez sportowych, w tym meczów piłki nożnej, na podstawie Europejskiej konwencji w sprawie przemocy i ekscesów widzów w czasie imprez sportowych, a w szczególności meczów piłki nożnej, sporządzonej w Strasburgu dnia 19 sierpnia 1985 r. (Dz. U. z 1995 r. Nr 129, poz. 625) oraz decyzji Rady 2002/348/JHA z dnia 25 kwietnia 2002 r. dotyczącej bezpieczeństwa w związku z meczami piłki nożnej o charakterze międzynarodowym (Dz. Urz. WE L 121 z 08.05.2002, str. 1–3; Dz. Urz. UE Polskie wydanie specjalne, rozdz. 19, t. 04, str. 237–239);
9) organizatorze – należy przez to rozumieć osobę prawną, osobę fizyczną lub jednostkę organizacyjną nieposiadającą osobowości prawnej, przeprowadzającą imprezę masową;
10) regulaminie obiektu (terenu) – należy przez to rozumieć przepisy wydane przez właściciela, posiadacza, użytkownika lub zarządzającego obiektem lub terenem, zawierające zasady wstępu na teren lub obiekt, w tym osób małoletnich, zasady zachowania się osób obecnych w obiekcie lub na terenie i korzystania przez nie z obiektu lub terenu oraz ze znajdujących się tam urządzeń, a także określające miejsca nieprzeznaczone dla publiczności;
11) kierowniku do spraw bezpieczeństwa – należy przez to rozumieć osobę wyznaczoną przez organizatora, reprezentującą go w zakresie zapewnienia bezpieczeństwa uczestnikom imprezy masowej;
12) służbie informacyjnej – należy przez to rozumieć osoby podlegające kierownikowi do spraw bezpieczeństwa, wyznaczone przez organizatora, w tym spikera zawodów sportowych;
13) służbie porządkowej – należy przez to rozumieć osoby podlegające kierownikowi do spraw bezpieczeństwa, wyznaczone przez organizatora, wpisane na listę kwalifikowanych pracowników ochrony fizycznej, o której mowa w art. 26 ustawy z dnia 22 sierpnia 1997 r. o ochronie osób i mienia (Dz. U. z 2005 r. Nr 145, poz. 1221, z późn. zm.);
14) terenie umożliwiającym przeprowadzenie imprezy masowej – należy przez to rozumieć wydzielony, odpowiednio oznaczony teren na otwartej przestrzeni, spełniający warunki higieniczno-sanitarne odpowiadające wymaganiom przewidzianym prawem oraz posiadający infrastrukturę zapewniającą bezpieczne przeprowadzenie imprezy masowej, na którym do określenia liczby miejsc przyjmuje się przelicznik 0,5 m2 na osobę;
15) terenie zamkniętym – należy przez to rozumieć teren zamknięty w rozumieniu przepisów prawa budowlanego lub teren będący w trwałym zarządzie jednostek organizacyjnych podległych, podporządkowanych lub nadzorowanych przez: Ministra Obrony Narodowej, Ministra Sprawiedliwości oraz ministrów właściwych: do spraw wewnętrznych, do spraw oświaty i wychowania, do spraw szkolnictwa wyższego oraz do spraw kultury fizycznej;
16) zabezpieczeniu imprezy masowej – należy przez to rozumieć ogół skoordynowanych przedsięwzięć podejmowanych w celu zapewnienia bezpieczeństwa i porządku publicznego w związku z imprezą masową;
17) zakazie zagranicznym – należy przez to rozumieć zakaz stadionowy, nałożony przez uprawnione do tego podmioty innych państw, o którym informację przekazano Komendantowi Głównemu Policji;
18) zezwoleniu – należy przez to rozumieć zezwolenie na przeprowadzenie imprezy masowej wydane, w drodze decyzji, przez wójta, burmistrza albo prezydenta miasta właściwych ze względu na miejsce przeprowadzenia imprezy masowej;
19) dokumencie potwierdzającym tożsamość – należy przez to rozumieć dowód osobisty, tymczasowe zaświadczenie tożsamości, paszport, prawo jazdy, legitymację szkolną lub studencką, dokument stwierdzający tożsamość cudzoziemca albo inny dokument potwierdzający tożsamość zaopatrzony w wizerunek twarzy i adres zamieszkania osoby.

Art. 4. Postępowanie w sprawach określonych w ustawie, z wyłączeniem art. 14, prowadzi się zgodnie z przepisami ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. – Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2013 r. poz. 267), jeżeli przepisy ustawy nie stanowią inaczej.

 

Rozdział 2

Bezpieczeństwo imprez masowych

Art. 5. 1. Za bezpieczeństwo imprezy masowej w miejscu i w czasie jej trwania odpowiada jej organizator.
2. Bezpieczeństwo imprezy masowej obejmuje spełnienie przez organizatora wymogów w zakresie:
1) zapewnienia bezpieczeństwa osobom uczestniczącym w imprezie;
2) ochrony porządku publicznego;
3) zabezpieczenia pod względem medycznym;
4) zapewnienia odpowiedniego stanu technicznego obiektów budowlanych wraz ze służącymi tym obiektom instalacjami i urządzeniami technicznymi, w szczególności przeciwpożarowymi i sanitarnymi.
3. Obowiązek zabezpieczenia imprezy masowej spoczywa na organizatorze, a w zakresie określonym w tej ustawie i innych przepisach także na: wójcie, burmistrzu, prezydencie miasta, wojewodzie, Policji, Państwowej Straży Pożarnej i innych jednostkach organizacyjnych ochrony przeciwpożarowej, służbach odpowiedzialnych za bezpieczeństwo i porządek publiczny na obszarach kolejowych, służbie zdrowia, a w razie potrzeby także innych właściwych służbach i organach.
4. Minister właściwy do spraw zdrowia określi, w drodze rozporządzenia, minimalne wymagania dotyczące zabezpieczenia pod względem medycznym imprezy masowej, mając na uwadze liczbę uczestników imprezy, jej rodzaj, a także zapewnienie bezpieczeństwa jej uczestników.