• 4 565 milionów złotych obrotów, wzrost o 73% r/r
  • Bosch wśród największych firm w Polsce pod względem obrotów i liczby pracowników
  • Rozwój obszaru wsparcia IT dla rozwiązań internetowych

konf bosch

Grupa Bosch, wiodący dostawca innowacyjnych technologii i usług, osiągnęła w Polsce w 2015 roku obrót w wysokości 4,6 mld złotych. Przejęcie całości udziałów w spółce BSH Sprzęt Gospodarstwa Domowego spowodowało istotne zwiększenie obrotów koncernu, o 73%. Pomijając efekt konsolidacji, Bosch w Polsce zanotował znaczny wzrost obrotów o 5,3% w porównaniu do roku poprzedniego.

– Bosch utrzymuje w naszym kraju silną pozycję, co potwierdził osiągając stabilny wzrost w 2015 r. we wszystkich obszarach działalności – powiedziała Krystyna Boczkowska, prezes spółki Robert Bosch oraz reprezentantka Grupy Bosch w Polsce podczas konferencji prasowej w Warszawie. Przejęcie dużej i dynamicznie rosnącej organizacji BSH z pięcioma zakładami produkcyjnymi i pozycją lidera na rynku sprzętu gospodarstwa domowego zwiększyło skalę działalności koncernu w Polsce. – Biorąc pod uwagę pozytywne wyniki sprzedaży w 1. kwartale, również w 2016 r. spodziewamy się dalszego wzrostu obrotów. Konsekwentnie szukamy też nowych obszarów ekspansji – dodała Krystyna Boczkowska. W bieżącym roku, koncern planuje przejęcie spółki BTS, która jest odpowiedzialna za konfekcjonowanie i lokalną dystrybucję systemów szlifowania w Polsce i w krajach bałtyckich. Ponadto, w Polsce planowane jest otwarcie centrum logistycznego na potrzeby działu Termotechnika.

Bosch cenionym pracodawcą
Bosch zatrudnia w Polsce 4 600 osób (stan na dzień 31.2015). W 2015 roku firma po raz trzeci otrzymała certyfikat TOP Employer, przyznawany przedsiębiorstwom o najwyższych standardach w zakresie kultury organizacyjnej, warunków pracy oraz możliwości rozwoju zawodowego.

Dynamiczny rozwój sprzedaży działów handlowych
Wszystkie działy handlowe Bosch w Polsce odnotowały w 2015 roku wzrost obrotów powyżej rynku. Dział Mobility Solutions, działający w obszarze motoryzacji, w 2015 roku rozwijał się i powiększył swoje udziały rynkowe. Ważnym elementem strategii w Polsce jest rozwijanie współpracy z siecią warsztatów samochodowych działającą m. in. pod markami Bosch Car Service i AutoCrew. Obecnie zrzesza ona prawie 400 warsztatów autoryzowanych oraz ok. 900 niezależnych i jest największą w Polsce siecią związaną z producentem części zamiennych. Dynamicznie rozwija się produkcja układów hamulcowych w Fabryce Bosch w Mirkowie k. Wrocławia. Zakład w 2015 roku zanotował dwucyfrowy wzrost obrotów w porównaniu z rokiem 2014. W roku bieżącym planowane jest uruchomienie produkcji iBoostera, innowacyjnego, elektromechanicznego systemu hamowania, co przyczyni się do dalszego rozwoju i zwiększenia obrotów zakładu.

Znaczny wzrost odnotował również sektor Consumer Goods do którego należą BSH Sprzęt Gospodarstwa Domowego oraz dział Elektronarzędzi. Sprzedaż działu Elektronarzędzi rosła dynamicznie w różnorodnych kanałach dystrybucji, między innymi dzięki nowoczesnym i wygodnym rozwiązaniom eCommerce.
Około 35% sprzedaży działu stanowią innowacyjne produkty, które na co dzień ułatwiają życie majsterkowiczom i profesjonalistom. Należały do nich w 2015 roku system ładowania bezprzewodowego (Wireless Charging) czy BOSCH PLR 30C i PLR 50C - pierwsze na rynku dalmierze laserowe posiadające zintegrowane łącze Bluetooth, które umożliwia szybkie przeniesienie wyniku pomiaru do aplikacji na smartfonie lub tablecie. BSH Sprzęt Gospodarstwa Domowego oferuje szerokie portfolio nowoczesnych i energooszczędnych urządzeń, które coraz częściej mogą komunikować się za pośrednictwem internetu. Należą do nich zmywarki, pralki, suszarki do ubrań oraz drobny sprzęt AGD.

Dział Systemów Zabezpieczeń, należący do sektora Energy and Building Technology, osiągnął w 2015 r. rekordowy poziom obrotów, oraz umocnił swoją pozycję dostawcy kompleksowych rozwiązań technicznych zabezpieczeń budynków. Do takich rozwiązań należy system Video Fire Detection, wykorzystujący inteligentną analizę obrazu do wczesnego wykrywania pożaru czy Smart Link, który usprawnia komunikację pomiędzy sygnalizacją pożarową a dźwiękowym systemem ostrzegawczym, co pozwala na sprawniejsze zarządzanie ewakuacją. Dział Termotechniki z kolei powiększył w 2015 roku udziały rynkowe w najważniejszym segmencie, czyli wiszących kotłach gazowych oraz rozwijał nowy obszar rozwiązań grzewczych dla dużych inwestycji komercyjnych.

Dynamiczny rozwój centrum kompetencyjnego IT Bosch w Polsce
W 2016 roku Bosch planuje o 30% zwiększyć liczbę pracowników w centrum kompetencyjnym IT w Warszawie, które obecnie zatrudnia ok. 100 osób i świadczy usługi IT dla spółek Boscha na całym świecie. Rozwój centrum jest związany z realizacją strategii opracowywania najnowocześniejszych produktów i usług w ramach koncepcji Internetu rzeczy (Internet of Things, IoT). Łącząc swoje kompetencje w zakresie sensorów, oprogramowania i usług, Bosch dysponuje unikalnym know-how w obszarach wymagających integracji wiedzy z różnych dziedzin, np. inteligentnych domów, inteligentnych miast, Przemysłu 4.0 czy komunikacji zintegrowanej w sieci.

Zaangażowanie w edukację
Grupa Bosch w Polsce aktywnie wspiera działania mające na celu promowanie nowoczesnej edukacji technicznej, między innymi prowadząc programy edukacyjne dla gimnazjów i szkół średnich. Od sześciu lat gimnazjaliści biorą udział w Akademii Wynalazców im. Roberta Boscha, której celem jest popularyzacja kierunków technicznych jako dalszej ścieżki kształcenia.
W programie dotychczas wzięło udział ponad 7 500 uczniów z Warszawy i Wrocławia. Ponadto od dwóch lat dział Termotechniki Bosch prowadzi program Junkers Szkoli we współpracy ze szkołami średnimi kształcącymi na kierunkach: technik gazownictwa i technik urządzeń sanitarnych, którego celem jest poszerzanie wiedzy uczniów w zakresie nowoczesnych urządzeń i systemów grzewczych.

Działalność Grupy Bosch na świecie w roku 2016
Po rekordowym pod względem obrotów roku 2015, Bosch zamierza utrzymać wzrost także w roku bieżącym. Pomimo umiarkowanych prognoz dotyczących koniunktury oraz niepewnej sytuacji geopolitycznej, koncern spodziewa się w 2016 roku wzrostu obrotów w przedziale 3 - 5%. – Zamierzamy osiągać wzrost nie tylko ze sprzedaży innowacyjnych produktów, ale także innowacyjnych usług – powiedział dr Volkmar Denner, prezes Bosch podczas rocznej konferencji prasowej. W obszarze integracji za pośrednictwem internetu, Bosch koncentruje się na „3S“ (Sensors, Software, Services), czyli czujnikach, oprogramowaniu i usługach. Ponadto, rozbudowuje portfolio usług bazujących na integracji w sieci, opierając się na swojej bogatej ofercie sprzętu. Koncern może przy tym wykorzystywać swoje zaplecze technologiczne oraz szerokie kompetencje w różnych branżach i dziedzinach wiedzy. Nowopowstały dział Bosch Global Service Solutions, własna chmura obliczeniowa Bosch IoT Cloud czy system Bosch Smart Home wprowadzone na początku 2016 roku wpisują się w tę strategię.

Informacja prasowa

Pin It