2014-03-40-2Stosujemy już system AEOS jako system kontroli dostępu w naszej siedzibie. Jesteśmy pod wrażeniem jego elastyczności i to był główny powód dlaczego zdecydowaliśmy się wprowadzić go także w naszym centrum logistycznym.

 

Potrzebowaliśmy nowego systemu, bo nasz poprzedni system bezpieczeństwa był przestarzały i nieelastyczny. Szukaliśmy rozwiązania, które łatwo zintegrowałoby się z naszym głównym systemem SAP, i które z łatwością moglibyśmy modyfikować według potrzeb. Dzięki otwartej architekturze systemu, możemy sami zintegrować go z SAPem i nie musimy już wzywać instalatora systemu w przypadku jakiejkolwiek zmiany. System AEOS pozwolił nam także na optymalizację całego procesu rejestracji transportów w naszym centrum logistycznym, przynosząc znaczne oszczędności czasu.

Mr Reck Specjalista ds. SAP-HCM w firmie Geberit

 

Grupa Geberit jest liderem rynku europejskiego w dziedzinie technologii sanitarnej, odznaczającym się globalnym podejściem i aktywnym w 41 krajach. Jej produkty są innowacyjne, wytrzymałe i nieuciążliwe dla środowiska. I dokładnie takie cechy Geberit chciałby widzieć w swoim systemie bezpieczeństwa.

Geberit wykorzystuje system SAP jako główny system obsługi zarówno procesów wewnętrznych, jak i relacji z klientami. „Jest dla nas niezmiernie istotne, by wszystkie inne systemy można było zintegrować z SAPem, ponieważ chcemy, by nasi pracownicy zawsze pracowali w jednym systemie centralnym,” wyjaśnia p. Reck, informatyk w firmie Geberit.

„Chcemy także mieć możliwość samodzielnej instalacji i konfiguracji uaktualnień i zmian w systemie – to było dotychczas niemożliwe w przypadku naszego poprzedniego systemu kontroli dostępu, Kaba. Dlatego właśnie zwróciliśmy się do ACEA a oni polecili nam system kontroli dostępu AEOS. Obiecali mi, że w przypadku systemu AEOS prześlą nam jedynie sprzęt, a całą resztę będziemy mogli wykonać sami. Wcale nie przesadzali – zainstalowaliśmy cały system sami i sami go obsługujemy.”

 

2014-03-40-1

 

Łatwa rozbudowa kontroli dostępu AEOS

Geberit używa systemu AEOS już od kilku lat i jest bardzo zadowolony z powodu jego elastyczności i otwartej architektury. P. Reck to potwierdza: „Przy pomocy systemu AEOS zabezpieczyliśmy więcej drzwi niż w poprzednim systemie, ponieważ AEOS daje nam znacznie bardziej oszczędną opcję dodawania drzwi do systemu. Z uwagi na to, że nasze centrum logistyczne chciało zoptymalizować procedury załadowywania i rozładowywania, ani przez sekundę nie zawahaliśmy się przed wprowadzeniem i tam kontroli dostępu AEOS.

 

„AEOS daje nam znacznie oszczędniejszą metodę dodawania nowych drzwi do systemu.”

 

Wyzwaniem stojącym przed centrum logistycznym było, jak zoptymalizować proces rejestracji transportów, który do czasu instalacji systemu AEOS przeprowadzany był ręcznie. Kierowcy musieli parkować pojazdy na terenie firmy i stawiać się osobiście w recepcji magazynu, gdzie przypisywano im wolny dok załadunkowy bądź rozładunkowy. W przypadku, gdy wszystkie doki był zajęte, kierowca musiał wziąć brzęczyk, który informował go o zwolnieniu jakiegoś doku. Wszystkie niezbędne procesy przeprowadzane były i rejestrowane ręcznie przez pracowników recepcji, którzy ponadto odpowiadali za sprawdzanie i przygotowywanie dokumentów transportowych.

Z uwagi na to, że taka wielozadaniowość prowadziła do przeciążenia pracowników Geberita, stało się jasne, że cały proces rejestracji transportów należało jak najszybciej usprawnić. W związku z tym, p. Zimmerman, odpowiedzialny za stronę logistyczną zarządzania projektami grupy, zwrócił się do p. Reck i zaproponował automatyzację systemu.

Po dogłębnej analizie wszystkich niezbędnych procesów, obaj specjaliści doszli do wniosku, że system AEOS byłby idealnym rozwiązaniem usprawniającym proces rejestracji transportów.

 

2014-03-41-1

 

Optymalizacja procesu rejestracji

„Chcieliśmy nie tylko lepiej zarządzać procesami i je nadzorować, ale także chcieliśmy wiedzieć i kontrolować kto, gdzie i kiedy przebywał na naszym terenie,” wyjaśnia p. Zimmerman. „Dawniej kierowcy po prostu wjeżdżali na teren firmy i parkowali w pobliżu centrum logistycznego oczekując na wolny dok. Tak więc nie wiedzieliśmy ani kto, ani gdzie i kiedy przebywał na naszym terenie. Sytuacje taka stawała się coraz mniej pożądana dla wszystkich zaangażowanych.”

P. Reck dodaje: „Nasz personel rejestruje w systemie SAP wszystkie procesy związane z transportem towarów. Tak więc potrzebowaliśmy rozwiązania, które pozwoliłoby nam na dalsze korzystanie z SAPu bez konieczności przeszkalania pracowników albo sytuacji, w której musieliby oni ciągle przełączać się między aplikacjami. Ten wymóg został całkowicie spełniony przez system AEOS, który samodzielnie mogliśmy zintegrować z systemem SAP.

 

2014-03-41-2

 

Pełna kontrola przy minimum wysiłku

Każdego dnia do centrum logistycznego Geberit przyjeżdża ok. 220 ciężarówek do załadunku bądź rozładunku - to jedna ciężarówka do obsługi na każde cztery minuty. Dzięki integracji systemu AEOS z SAPem, wszystkie powiązane procesy, które dawniej obsługiwane były ręcznie, zostały wyraźnie usprawnione.

Teraz kierowca przyjeżdżający do naszego zakładu czeka na parkingu przed bramą na zwolnienie się jakiegoś doku przeładunkowego. Następnie wprowadza swoje dane w terminalu i otrzymuje bilet z numerem przypisanego mu doku.

W celu wjazdu i wyjazdu z zakładu należy zeskanować kod kreskowy znajdujący się na bilecie. AEOS natychmiast przesyła odpowiednie informacje do systemu SAP, który rejestruje godzinę wjazdu danej ciężarówki na teren centrum logistycznego oraz jej wyjazdu.

Dzięki temu Geberit zawsze wie, kto, i w którym dokładnie miejscu znajdował się na terenie zakładu zachowując kontrolę nad wszystkimi powiązanymi procesami.

 

„Usprawniliśmy cały proces rejestracji transportów i tym samym zaoszczędziliśmy sporą ilość czasu.”

 

„To usprawnienie już pozwoliło na spore oszczędności czasu w przypadku pracowników odpowiedzialnych za rejestrację ciężarówek,” mówi p. Zimmerman. Proces automatycznej obsługi transportów oznacza także, że poza naszymi zmianami od 5 rano do 10 wieczór, strażnicy mogą obsługiwać ewentualne dostawy nocne.

 

2014-03-41-3

 

Jedno rozwiązanie w wielu lokalizacjach

Główne centrum logistyczne Geberit znajduje się w Pfullendorf w Badenii-Wirtembergii w Niemczech. To stąd koordynowane są wszystkie europejskie transporty towarów. Geberit posiada także oddziały w Szwajcarii i we Włoszech. „Gdziekolwiek to możliwe, chcemy, by wszystkie nasze oddziały korzystały z tych samych systemów i urządzeń – na przykład takich samych czytników kart,” wyjaśnia p. Reck. Dlatego zainstalowaliśmy AEOS także w naszych zakładach w Szwajcarii i we Włoszech.

Geberit samodzielnie zainstalował AEOS w każdym z zakładów, zamawiając niezbędne komponenty systemu u ACEA i korzystając z ich zdalnego wsparcia tam, gdzie było to potrzebne. System został zainstalowany i uruchomiony bez żadnych problemów w ciągu dwóch dni.

Wdrożenie w centrum logistycznym w Pfullendorf również przebiegło bezproblemowo. System przeszedł sześciotygodniowy okres testowy, podczas którego wykorzystano wiele propozycji usprawnień przed oficjalnym wdrożeniem.

System AEOS od samego początku znakomicie usprawnił proces rejestracji transportów w firmie Geberit. Znacząco zaoszczędził czas pracy pracowników, a tym samym zwiększając ich wydajność.

 

„We Włoszech system został zainstalowany i uruchomiony bez żadnych problemów w ciągu dwóch dni.”

 

Artykuł firmy Nedap Security Management Biuro w Polsce
www.nedapsecurity.com/pl

 

Pin It