altRok po zmianie marki i nazwy, Tomasz Serafin – redaktor naczelny „Ochrony Mienia i Informacji” rozmawia z przedstawicielami firmy AGIS Fire & Security o przeszłości firmy, sytuacji na rynku oraz o planach rozwojowych.

Tomasz Serafin: W marcu mija rok odkąd na polskim rynku pojawiła się marka AGIS Fire & Security. Panie dyrektorze, proszę przybliżyć historię firmy, jej powstania i okoliczności wejścia na nasz rynek.


altPiotr Krzyżak – dyrektor generalny AGIS Fire & Security: Jako AGIS Fire & Security na polskim rynku działamy od roku, jednak historia firmy w Polsce sięga lat 90. XX w. Tworzyliśmy wówczas standardy bezpieczeństwa i ochrony towarów w handlu detalicznym. Na przestrzeni wielu lat pracy w strukturach Tyco International znacznie wzbogaciliśmy nasze doświadczenie. Posiadamy unikalne kompetencje, bogatą wiedzę techniczną, wysokiej jakości rozwiązania, dzięki czemu z powodzeniem realizujemy różnej skali projekty w sektorach rynku takich jak np. handel detaliczny, przemysł, telekomunikacja, budownictwo itd.


Czas przemian związanych ze zmianą naszej marki i nazwy na AGIS Fire & Security, zbiegł się z wyjątkowo trudną sytuacją gospodarczą. Przyszło nam zmierzyć się z jednym z poważniejszych kryzysów na rynku finansowym. Nie był to okres łatwy, obserwowaliśmy spowolnienie gospodarcze i zmniejszenie liczby zamówień. Ostatni czas zdecydowanie napawa nas jednak optymizmem. Odnotowaliśmy znaczącą poprawę wyników finansowych w roku fiskalnym 2011. Trend ten utrzymuje się w pierwszym kwartale bieżącego roku. Wartość zamówień, pomimo trudnej sytuacji rynkowej, wzrosła o kilkanaście procent w stosunku do analogicznego okresu roku ubiegłego. Koncentrujemy się przede wszystkim na projektach ciekawych z punktu widzenia inżynieryjnego i biznesowego, np. w sektorze energetycznym.
Siła firmy tkwi głównie w tym, że instalując i integrując wysokiej jakości systemy bezpieczeństwa znanych i cenionych marek, rozwiązania tworzymy we współpracy z naszymi klientami, inwestujemy w nowe technologie i wzbogacamy ofertę produktową w odpowiedzi na potrzeby odbiorców. Zgodnie z naszymi założeniami stawiamy na bliską współpracę z klientami przy doborze rozwiązań najodpowiedniejszych z ich punktu widzenia. Pracujemy wspierając ich sukces biznesowy.
Osiągnięcia naszej organizacji, jakie odnotowywaliśmy przez wiele lat, jeszcze jako ADT Fire and Security, nie uśpiły naszej czujności, jak czasem ma to miejsce w przypadku firm pewnych swojej pozycji lidera. Po zmianie marki i nazwy na AGIS jeszcze uważniej obserwujemy trendy na rynku, zmieniające się oczekiwania coraz bardziej wymagających odbiorców i ze spokojem patrzymy w przyszłość wiedząc, jak ważne jest inwestowanie w rozwój technologii, dzięki którym możemy oferować klientom nową jakość – rozwiązania projektowane we współpracy z nimi, a zatem „szyte na miarę”.
 
T.S.: Tym samym klient otrzymuje dziś od Państwa bogatą ofertę usług? Jak w szczegółach przedstawia się Państwa oferta i które z usług i produktów są wiodące?
altRyszard Kijewski – dyrektor sprzedaży AGIS Fire & Security: Oferowanie i wdrażanie zaawansowanych technologicznie rozwiązań jest naszą odpowiedzią na rosnące potrzeby klientów, dla których ważne jest zarówno zapewnienie bezpieczeństwa i odpowiedniej ochrony (szczególnie w sektorze przemysłowym), efektywne zarządzanie energią (w przypadku przede wszystkim dużych obiektów usługowo-rozrywkowych, biurowców, sieci sklepów) ograniczenie strat i generowanie zysków, szczególnie w przypadku klientów reprezentujących sektor sprzedaży detalicznej.


W AGIS naszym Klientom zapewniamy kompleksową realizację inwestycji w zakresie instalacji niskoprądowych, szeroko pojętej ochrony przeciwpożarowej i automatyki budynkowej. Współpracę rozpoczynamy od profesjonalnej oceny ryzyka i zagrożeń oraz doradztwa w zakresie doboru najodpowiedniejszego rozwiązania. Towarzyszymy klientom na każdym etapie realizacji projektu – od zaprojektowania i zainstalowania systemu, poprzez jego uruchomienie i przekazanie do eksploatacji, aż po usługi konserwacyjne i serwisowe.   
Wielu naszych Klientów nie może pozwolić sobie na straty w biznesie wynikające z utraty danych. Wyprzedzając ich potrzeby oferujemy wysoce skuteczne systemy wczesnego wykrywania pożaru i systemy gaszenia gazem służące ochronie specyficznych pomieszczeń i obiektów, takich jak np. serwerownie, centra przetwarzania danych, centrale telefoniczne, archiwa. Rozumiemy, że dla klientów, którzy maja świadomość, jak krytyczna jest utrata danych, istotne jest zapewnienie bezpieczeństwa i zachowanie ciągłości procesów w przedsiębiorstwie. Naszym Klientom oferujemy zatem kompleksową ofertę rozwiązań w dziedzinie ochrony przeciwpożarowej – systemy detekcji i alarmu pożaru, dźwiękowe systemy ostrzegawcze, systemy gaszenia gazem, instalacje tryskaczowe, zraszaczowe i mgły wodnej.
Kompleksowa oferta AGIS obejmuje również szereg rozwiązań w zakresie instalacji niskoprądowych m.in. systemów kontroli dostępu (ACC), systemów nadzoru wizyjnego (CCTV), systemów sygnalizacji włamania i napadu (SSWiN), systemów automatyki budynkowej i zarządzania budynkami (BAS/BMS). Wiemy, że nasi klienci przykładają szczególną wagę do kwestii poprawy efektywności zarządzania systemami bezpieczeństwa, dlatego oferujemy im integrację wymienionych rozwiązań.  


altStéphane Michaud – kierownik sprzedaży Retail: Od wielu lat współpracując z klientami reprezentującymi sektor sprzedaży detalicznej rozumiemy, jak wiele czynników wpływa na zyskowność prowadzonej działalności handlowej. Wdrażając oferowane przez AGIS rozwiązania oddziałujemy na poprawę  wyniku ekonomicznego naszych klientów.


Jednym z czynników wpływających na wspomniany wynik ekonomiczny są straty wynikające z kradzieży. Odczuwają je nie tylko zarządcy i właściciele sklepów, ale również sami klienci, w postaci wyższych cen lub ograniczonej dostępności towarów. Ze względu na to stale inwestujemy w rozwój nowych produktów i jako wyłączny dystrybutor rozwiązań przeciwkradzieżowych marki Sensormatic na rynku polskim, naszym klientom oferujemy wysokiej jakości systemy skutecznie zapobiegające stratom w punkcie handlowym.
Rozwiązania chroniące przed kradzieżą integrujemy z systemami CCTV, kontroli dostępu czy SSWiN, jak również z rozwiązaniami zliczającymi klientów odwiedzających punkt handlowy. We współpracy z klientami współtworzymy kierunki rozwoju branży związanej z systemami zabezpieczeń.


Od wielu lat współpracujemy np. z siecią sklepów Tesco. Od 1998 r., kiedy nasze rozwiązania zainstalowaliśmy w pierwszym obiekcie tej sieci we Wrocławiu, w ok. 200 obiektach Tesco na terenie całego kraju wdrożyliśmy m.in. elektroniczne systemy przeciwkradzieżowe (EAS), SSWiN, CCTV. Długofalowe relacje biznesowe utrzymujemy również z wiodącymi sieciami perfumeryjnymi i większością sieci handlowych oferujących asortyment sportowy. Odnotowujemy stały wzrost liczby klientów, z którymi podejmujemy współpracę.


altKamil Kierzkowski – kierownik produktu CCTV/EAS: Źródłem każdego opracowywanego przez nas rozwiązania jest znajomość branży handlowej i doświadczenie w tworzeniu rozwiązań wspólnie z klientami. Niejednokrotnie proces ten jest skomplikowany i długotrwały, jednak dzięki wzajemnemu zrozumieniu oraz bliskiej współpracy z klientem możliwe jest przygotowanie systemu dopasowanego idealnie do potrzeb odbiorców. Będąc partnerem dla naszych klientów dokładamy wszelkich starań, aby wspólnie tworzone rozwiązania były funkcjonalne i nie traciły na wartości. Wraz z rozwojem działalności klientów stopniowo modyfikujemy wdrożone przez nas rozwiązania, dopasowując je do zmieniającego się biznesu i oczekiwań klienta wobec systemu.


Znając wyzwania, przed jakimi stoją właściciele i zarządcy sieci i galerii handlowych poszukujemy odpowiedzi na rosnące potrzeby rynku. Obecnie klienci wymagają szybkiej reakcji w przypadku wystąpienia jakichkolwiek zakłóceń, dlatego pracujemy nad zdalną diagnostyką, która umożliwia natychmiastową reakcję. Rozwiązanie to opracowaliśmy w odpowiedzi na kluczowe wymagania jednego z naszych klientów – jednej z sieci handlowych oferujących cenione produkty w sektorze odzieżowym. Aktualnie pracujemy nad dostosowaniem wymienionego rozwiązania do potrzeb  i oczekiwań biznesowych innych zainteresowanych nim klientów.

 

T.S.: Firma to przede wszystkim ludzie. Jak mógłby Pan opisać specjalistów tworzących zespół i klimat organizacyjny firmy AGIS Fire & Security?
Piotr Krzyżak: Tajemnicą sukcesu firmy są przede wszystkim ludzie. Mam to szczęście, że AGIS Fire & Security to przede wszystkim wspaniały zespół profesjonalistów o unikalnych kompetencjach, wiedzy technicznej i bogatym doświadczeniu w realizacji projektów o różnej skali.
Nasz zespół cieszy się  zaufaniem lojalnych kontrahentów, do których grona stale dołączają nowi. W codziennej pracy kierujemy się naszymi wartościami, jakimi są: orientacja na wyniki długoterminowe, orientacja na klienta i inicjatywa, niezawodność, uczciwość i zaufanie, przestrzeganie przepisów i odpowiedzialność, różnorodność, a zadowolenie klientów ze współpracy z nami jest dla nas priorytetem. Przykładamy dużą wagę do budowania atmosfery sprzyjającej kreatywności, zaangażowaniu i przedsiębiorczości.

T.S.: Na zakończenie bardzo proszę o nakreślenie planów na najbliższy okres. Czego możemy spodziewać się chociażby w perspektywie kolejnego roku?
Piotr Krzyżak: W ostatnich miesiącach odnotowaliśmy wzrost poziomu zamówień. Dość niestabilny klimat gospodarczy i niepewność towarzysząca wszystkim uczestnikom rynku nie pozwala nam przewidzieć wszystkich wydarzeń. Wierzymy jednak, że konsekwentne realizowanie naszej strategii bliskiej współpracy z naszymi klientami przy realizacji perspektywicznych technologicznie i biznesowo projektów przyniesie nam długoterminowy sukces.

Bardzo Panom dziękuję za rozmowę.

Pin It