Realizacje

CIAS bariery

BARIERA MICRO-RAY ZOSTAŁA NOMINOWANA DO PRESTIŻOWEJ NAGRODY  GIT SECURITY AWARD 2021  W KATEGORII KONTROLA DOSTĘPU, WŁAMANIA, OCHRONA OBWODOWA.

Zarządzanie kryzysowe – kluczowy element BCM1), którego jakość i skuteczność ma decydujące znaczenie i wpływ na to czy i jak organizacja poradzi sobie z sytuacją awaryjną. Choć trudno jest jednoznacznie wskazać która składowa zarządzania ciągłością działania jest najważniejsza, to wspierając się własnym doświadczeniem sądzę, że zarządzanie kryzysowe jest najbardziej wrażliwym i wymagającym największej uwagi elementem tego procesu. To tutaj najszybciej i najdotkliwiej będą widoczne błędy i niedociągnięcia popełnione podczas przygotowania i wdrożenia BCM w organizacji; i co gorsze – dowiemy się o tym w chwili najmniej dla nas korzystnej. Mówiąc o zarządzaniu kryzysowym musimy pamiętać, że ten dość powszechnie stosowany termin ma różne, czasem nawet bardzo rozbieżne znaczenia. Czym innym jest bowiem zarządzanie kryzysowe dla organów administracji publicznej a czym innym dla przedsiębiorstw, instytucji czy organizacji biznesowych. Te pierwsze będą postrzegać zarządzanie kryzysowe głównie przez pryzmat Ustawy o zarządzaniu kryzysowym, w myśl której jest to proces szeroki obejmujący nie tylko czynności związane z reakcją na zdarzenie/incydent lecz także działania zapobiegające, przygotowujące oraz odbudowujące.

W Polsce odnotowuje się wzrost zainteresowania strzelectwem, coraz więcej obywateli stara się zdobyć pozwolenie na broń. Podejście do posiadaczy broni powoli zmieniają również organy wydające stosowne pozwolenia na zakup, wydając ich coraz więcej. Obowiązująca Ustawa z dnia 21 maja 1999 r. o broni i amunicji określa osiem celów posiadania broni palnej: ochrony osobistej, ochrony osób i mienia, łowieckich, sportowych, rekonstrukcji historycznych, kolekcjonerskich, pamiątkowych i szkoleniowych. Określony cel posiadania broni determinuje zakup. Czego innego potrzebuje myśliwy, czego innego instruktor a zupełnie czego innego szuka kolekcjoner czy koncesjonowany podmiot z sektora ochrony fizycznej. Do sportu np. broń krótka z długą lufą, „miękkim” spustem, „wysokimi” przyrządami a już do samoobrony pistolet subcompact lub compact, łatwy do skrytego noszenia. Dla kwalifikowanego pracownika ochrony czy funkcjonariusza służb publicznych to broń łatwa w obsłudze z dużą pojemnością magazynka. Kolekcjoner zbiera wszystko.

Coś się kończy, coś się zaczyna. Finał sukcesji w Schrack Seconet Polska.

CIAS czujka

W niektórych, chronionych obszarach niezwykle ważne jest rozróżnienie obiektu, by wiedzieć czy dochodzi do rzeczywistej ingerencji przez człowieka, czy alarm wywołany jest z innej przyczyny.

dron

Dzisiaj zostały opublikowane scenariusze standardowe zapowiadane przez EASA.

Link do rozporządzenia i więcej informacji znajdziecie w naszym artykule.

fire brigade 4208066 480

Międzynarodowy Dzień Strażaka jest obchodzony 4 maja. Patronem strażaków jest rzymski legionista św. Florian, który został zamęczony za wiarę i utopiony w rzece Anizie w górnej Austrii 4 maja 304 r. Jego relikwie przywiózł do Polski (do Krakowa) w 1184 r. biskup Modeny na prośbę biskupa krakowskiego Gedki. Kult świętego rozwinął się w Polsce po roku 1528, gdy spłonęła dzielnica Krakowa - Kleparz, a z pożogi ocalał jedynie kościół św. Floriana.

logo PLP

Najnowszy Rocznik Polskiego Lobby Przemysłowego zawierający opinie, stanowiska i opracowania z 2019

i początku 2020 roku.

obrazcert

Trochę więcej o naszej liście ostrzeżeń...

W ciągu pierwszego tygodnia funkcjonowania listy (23 – 31 marca) sprawdziliśmy 1114 domen, z czego 172 otrzymaliśmy w formie zgłoszeń. 107 domen zostało uznanych za złośliwe.


 



 

mf transparent
Euro-Media Sp. z o.o.

ZARZĄD

Katarzyna Polesińska
Prezes Zarządu

 

REDAKCJA

dr Tomasz Serafin 
Redaktor naczelny
t.serafin@ochrona-bezpieczenstwo.pl
tel. kom. +48 605 699 815

Sergiusz Parszowski 
Redaktor programowy
redakcja@ochrona-bezpieczenstwo.pl
tel. kom. +48 737 393 280

Lidia Tuchowska
Redaktor
Marketing i PR
l.tuchowska@ochrona-bezpieczenstwo.pl
tel. kom. +48 604 995 466


REKLAMA

Katarzyna Kalata-Kieblesz
Kierownik Działu Reklamy
k.kalata@ochrona-bezpieczenstwo.pl
tel. kom. +48 604 588 851