Budki telefoniczne DoGadania to nowoczesne urządzenia dedykowane jednostkom penitencjarnym. Urządzenia wyposażone w centralny system monitoringu zapewniają najwyższą jakość rozmów oraz możliwość wykonywania połączeń z kart wszystkich operatorów bez dodatkowych kosztów. Galena, operator budek DoGadania, od 25 lat ściśle współpracuje z jednostkami penitencjarnymi, tworząc system, który działa niemal bezobsługowo i jest prosty w użytkowaniu. System umożliwia pełną kontrolę połączeń, w tym nasłuch, rejestrację i archiwizację rozmów, a także ich natychmiastowe przerwanie. Dzięki autorskim rozwiązaniom możliwe jest wprowadzanie modyfikacji zgodnie z potrzebami jednostki.
Bezpieczeństwo systemów
Urządzenia zostały zaprojektowane z myślą o specyficznych wymaganiach jednostek penitencjarnych, gdzie trwałość i odporność na uszkodzenia mechaniczne są kluczowe. Każdy element budek telefonicznych jest starannie dopracowany, aby zminimalizować ryzyko uszkodzeń i zapewnić długotrwałe, bezproblemowe użytkowanie. Wyświetlacz w budkach jest chroniony specjalną szybą odporną na uderzenia i zarysowania, a obudowa została wzmocniona przy użyciu wytrzymałych materiałów, odpornych na silne uderzenia oraz inne formy wandalizmu.
Kolejnym istotnym elementem jest wandaloodporne ramię słuchawki, zaprojektowane w sposób uniemożliwiający jego oderwanie lub złamanie. Wzmocniony przewód, łączący słuchawkę z bazą, jest pokryty warstwą zabezpieczającą przed przecięciem lub uszkodzeniem.
W trosce o bezpieczeństwo i zgodność z przepisami prawa, rozwiązania zostały zaprojektowane z uwzględnieniem najwyższych standardów ochrony. Z tego względu połączenia przychodzące na numery budek telefonicznych zainstalowanych w jednostkach penitencjarnych są zablokowane już na poziomie centrali telefonicznej. Każda osoba próbująca dodzwonić się na numer budki telefonicznej usłyszy zapowiedź głosową: „Informujemy że dodzwoniłeś się do aparatu samoinkasującego zlokalizowanego na terenie jednostki penitencjarnej, z powodu obowiązujących przepisów prawnych nie możemy zrealizować tego połączenia”. Zablokowane są także wykonywanie połączeń telefonicznych pomiędzy aparatami czy wysyłanie i odbieranie wiadomości tekstowych SMS. Na prośbę jednostek blokowane są również połączenia na wskazany numer telefonu, w tym połączenia telekonferencyjne.
Wszystkie funkcje urządzeń mają na celu stworzenie systemu, który praktycznie nie wymaga obsługi ze strony Funkcjonariuszy. Specjalnie do obsługi Jednostek Penitencjarnych stworzono system ZETKA, który obsługuje ruch wyłącznie z Zakładów Karnych, Aresztów Śledczych oraz Oddziałów Zewnętrznych i realizuje wszelkie funkcjonalności wymagane przez KKW, takie jak: ograniczenia użycia budki w godzinach nocnych, ograniczenie czasu połączeń osadzonych, odblokowanie budki na połączenie do adwokata. Dzięki dostosowanym funkcjonalnościom Funkcjonariusz nie musi pilnować czasu trwania połączenia, system automatycznie rozłączy połączenie po zakończeniu ustalonego wcześniej czasu. Budki posiadają również funkcję „Nagrywanie na żądanie” – podczas realizacji nasłuchu rozmowy osadzonego funkcjonariusz może włączyć nagrywanie na telefonie nasłuchowym.
Centralny System Monitoringu to także wiele korzyści dla jednostek penitencjarnych: stała bezobsługowa rejestracja połączeń telefonicznych, możliwość nasłuchu rozmów z dowolnego aparatu telefonicznego, możliwość natychmiastowego przerwania wybranej rozmowy, możliwość zapisywania nagranych rozmów, możliwość odczytu rozmów archiwalnych, ustawienia czasu połączeń i wiele innych.
Kolejnym autorskim rozwiązaniem jest „Mobilna budka”. To nowoczesne rozwiązanie, które zapewnia osadzonym możliwość kontaktu z bliskimi w kontrolowany i bezpieczny sposób. „Mobilna budka” to wandaloodporny telefon bezprzewodowy, dostarczany do celi osadzonego. Posiada identyczne parametry i funkcjonalności jak standardowa, powszechnie stosowana budka telefoniczna. Mobilna budka posiada bezpośrednie połączenie z aparatem bazowym, co gwarantuje stabilność i jakość rozmowy. Obecnie wiele jednostek penitencjarnych wprowadza rozwiązania Mobilnych budek. Jest to niezwykle wygodne rozwiązanie dla Funkcjonariuszy SW, gwarantujące kontakt Osadzonych z bliskimi zgodnie z KKW.
Rozwiązania stosowane w budkach telefonicznych DoGadania są elastyczne i mogą być dostosowane do specyficznych potrzeb oraz wymagań każdej jednostki penitencjarnej. Dzięki temu modyfikacje są realizowane zarówno na etapie instalacji, jak i w trakcie eksploatacji. Instalacja systemów odbywa się w ściśle określonym przez jednostkę miejscu, a cały proces jest realizowany przez wykwalifikowany zespół techników, z wieloletnim doświadczeniem., Operator zapewnia stałą opiekę serwisową oraz wsparcie telefoniczne dostępne przez 7 dni w tygodniu. Dzięki temu, jednostki penitencjarne mogą liczyć na szybką pomoc w przypadku ewentualnych problemów technicznych, minimalizując ryzyko przestojów i zapewniając nieprzerwany dostęp do rozmów.
Udogodnienia dla użytkowników
Budki telefoniczne DoGadania to rozwiązanie, które znacząco ułatwia dostęp do rozmów z bliskimi. Urządzenia gwarantują wykonywanie połączeń z kart wszystkich operatorów bez konieczności ponoszenia dodatkowych kosztów. Na rynku oferowane są również inne rozwiązania, jednak ogromnym ich utrudnieniem jest konieczność korzystania wyłącznie z kart dostawcy budek. W ten sposób operator zmusza osadzonych do zakupu karty, co stanowi problem dla tych, którzy są przemieszczanych między jednostkami penitencjarnymi, a zakupili kartę innego operatora.
Budki DoGadania skutecznie rozwiązują tą kwestię, aby wykonać połączenie z budki DoGadania wystarczy posiadać jedną kartę dowolnego operatora. Budki DoGadania zapewniają także udogodnienia dla osób niepełnosprawnych. Dzięki wbudowanemu wzmacniaczowi głosu posiadają możliwość regulacji głośności dla osób niedosłyszących, klawiaturę z Brajlem czy słuchawkę z pętlą indukcyjną współpracującą z aparatem słuchowym.
Zgodnie z KKW Budki DoGadania umożliwiają wykonywanie połączeń na koszt Abonenta bez konieczności posiadania środków na koncie karty telefonicznej. Połączenia na koszt Abonenta ze wszystkimi sieciami stacjonarnymi oraz komórkowymi w kraju realizowane są w trybie automatycznym, co uniemożliwia jakąkolwiek pomyłkę w połączeniu.
Galena oferuje kompleksowe rozwiązania telekomunikacyjne. Aby jeszcze bardziej ułatwić kontakt osadzonych z ich bliskimi, stworzono sieć komórkową Mobilny telegrosik, oferującą prowadzenie rozmów po obniżonych kosztach. Sieć ta została zaprojektowana z myślą o zapewnieniu większej dostępności do tanich usług telefonicznych, co jest niezwykle istotne dla osadzonych oraz ich rodzin. Dzięki tym rozwiązaniom, Galena dostarcza sprzęt oraz jednocześnie kompleksowo wspiera komunikację osadzonych, dbając o to, by była ona zarówno bezpieczna, jak i dostępna na korzystnych warunkach finansowych.
Rozwój i innowacje
25 lat współpracy ze Służbą Więzienną to czas poświęcony na rozwój systemów bezpieczeństwa, dodatkowych funkcjonalności i zapewnienia niezawodnych rozwiązań systemowych. Galena konsekwentnie inwestuje w badania i innowacje, aby oferować najnowocześniejsze rozwiązania telekomunikacyjne, spełniające rosnące wymagania współczesnych jednostek penitencjarnych. Przyszłość budek samoinkasujących kryje w sobie ogromny potencjał do wprowadzenia narzędzi, które mogą zrewolucjonizować sposób, w jaki osadzeni utrzymują kontakt z bliskimi. Głównym celem Operatora jest tworzenie technologii, które zwiększają dostępność i komfort komunikacji, podnoszą poziom bezpieczeństwa i kontroli w jednostkach penitencjarnych. Już 14 listopada, na nadchodzących Targach Więziennictwa będzie można zobaczyć najnowsze rozwiązania telekomunikacyjne. To innowacje, które powstały dzięki bliskiej współpracy z jednostkami penitencjarnymi, uwzględniającej potrzeby oraz wyzwania, przed którymi stoją. Na Targach zostaną zaprezentowane najnowsze, światowe technologie, które jeszcze niedawno wydawały się nieosiągalne.
Galena – operator Budki telefonicznej DoGadania