blueEvo artykuł 01Elektroniczny system dostępowy blueEvo


Obiekty medyczne poddane muszą być szczególnej ochronie 24 godziny na dobę. Chodzi tu o bezpieczeństwo dokumentacji medycznej, sprzętu, farmaceutyków i przede wszystkim pacjentów.
Zaniechania zabezpieczeń, to nie tylko kradzieże drogiego sprzętu, leków czy archiwum medycznego, ale przede wszystkim ich konsekwencje jak przełożone lub odwołane operacje czy opóźniona diagnostyka.

Wymogi dla kontroli dostępu w placówkach medycznych:

  • - wysoki poziom zabezpieczeń,
  • - szybkość wprowadzania zmian,
  • - wygodna obsługa i łatwość administrowania także w budynkach rozproszonych.

W każdej placówce ochrony zdrowia, szpitalu czy prywatnej klinice, procedury postępowania muszą przebiegać sprawnie, szybko i bez zakłóceń, a dostępy do poszczególnych pomieszczeń powinny mieć tylko ściśle określone osoby. W takich obiektach sprawdza się montaż elektronicznego systemu kontroli dostępu Winkhaus blueEvo.

Szybka blokada i zmiana praw dostępu
Prawa dostępu do pomieszczeń nadawane są przez administratora systemu zgodnie z zakresem obowiązków poszczególnych pracowników szpitala i aktualizowane codziennie w momencie włożenia klucza elektronicznego do czytnika. W razie potrzeby administrator może bardzo szybko nadać lub zablokować dostęp konkretnym osobom. Co ważne, z punktu widzenia zabezpieczenia przechowywanych leków, dokumentacji medycznej oraz sprzętu, wkładki elektroniczne rejestrują w pamięci wszystkie wejścia do pomieszczeń, a także próby użycia nieuprawnionego klucza.

Elastyczne dopasowanie do potrzeb obiektów
System blueEvo nie wymaga okablowania i może być instalowany także w budynkach już użytkowanych. Montaż jest bardzo prosty: w miejsce wkładek mechanicznych montowane są elektroniczne. Komponenty systemu charakteryzują się dyskretną stylistyką, która współgra z każdym typem zabudowy. Szpitale i placówki medyczne posiadają często rozproszoną strukturę budynków. Ze względu na brak okablowania system blueEvo idealnie nadaje się do tego typu obiektów. Ponadto już wdrożony i użytkowany system można łatwo rozbudować o kolejne pomieszczenia i użytkowników.

Integracja z innymi systemami
Oprogramowanie BE blueControl pozwala, opierając się na API, na integrację z innymi systemami. Programiści mogą łatwo połączyć blueEvo z istniejącymi narzędziami i platformami, zapewniając pełną automatyzację procesów i kompatybilność z takimi systemami jak np. rejestracja czasu pracy czy istniejące już systemy kontroli dostępu.

Niezawodne współdziałanie komponentów i oprogramowania
System blueEvo zapewnia zgodność z unijną dyrektywą NIS-2 w obszarze kontroli dostępu. Przydzielanie uprawnień dostępu i blokowanie odbywa się poprzez współdziałanie wszystkich komponentów – elektronicznych kluczy, wkładek oraz czytników – z oprogramowaniem systemu. Umożliwia to protokołowanie, np. nieuprawnionego użycia klucza, a obowiązkowa codzienna aktualizacja uprawnień zwiększa ochronę i minimalizuje zagrożenie w przypadku zgubienia klucza. Ponadto istnieje możliwość ustalenia okresów dostępu dla różnych grup użytkowników za pomocą profili czasowych.

Bezpieczeństwo komponentów systemu blueEvo
Dzięki technologii szyfrowania MIFARE® DESFire® EV3, elektroniczne wkładki drzwiowe posiadają nie tylko bardzo wysoką odporność na atak zgodnie z normą EN 15684, ale także wykorzystują najnowsze technologie szyfrowania. W razie awarii sieci, wkładki zasilane bateryjnie zapewniają niezależność i sprawność działania. Obsługa wkładek, klamek i czytników odbywa się za pomocą wytrzymałych kluczy elektronicznych, które posiadają certyfikaty VdS i SKG. Są one wodoodporne zgodnie z klasą ochrony IP68 oraz odporne na środki do dezynfekcji rąk i wypranie w pralce.

Łatwość zarządzania dostępami
Programowanie systemu i jego komponentów odbywa się w oprogramowaniu BE blueControl. Wykorzystuje ono łatwą w obsłudze matrycę nadawania uprawnień – Power-Search. Aplikacja przeglądarkowa jest responsywna i umożliwia szybkie i proste wprowadzanie zmian. W przypadku zgubienia klucza, można go natychmiast zablokować kilkoma kliknięciami myszy. W celu jak najlepszego zabezpieczenia zaleca się korzystanie z serwera odłączonego od Internetu. Dane są zapisywane zarówno w centralach kontroli dostępu, jak i w czytnikach aktualizujących blueEvo. Oba komponenty gwarantują niezależne działanie przez okres 31 dni w wyjątkowych sytuacjach, takich jak awaria połączenia sieciowego lub awaria serwera.

Zainteresowanych współpracą z Winkhaus Polska w dziedzinie zabezpieczeń i kontroli dostępu zachęcamy do kontaktu z naszymi specjalistami, tel.: 538 818 723 lub 65 52 55 784.

Winkhaus w dziedzinie elektronicznych zabezpieczeń

Firma Winkhaus jest obecna na rynku od początku rozwoju branży, kiedy do systemów kontroli dostępu zaimplementowano technologie IT. Tworzy zaawansowane technologicznie systemy zarządzania dostępem w tym zdalne zarządzanie uprawnieniami, monitoring i integrację z innymi systemami bezpieczeństwa. Posiada wieloletnie doświadczenia w ochronie ważnych obiektów infrastruktury krytycznej. W swych referencjach ma szpitale, ratownictwo, budynki straży pożarnej, wodociągi miejskie. Winkhaus należy do europejskiej czołówki producentów branży zabezpieczeń.

Więcej informacji:

Obraz1

 

 

 

 

Informacja prasowa.

 

Pin It